کد مطلب: 184131
رئيس شوراي اسلامي استان چهارمحال و بختياري؛
شوراهاي اسلامي از جزيره اي و سليقه اي عمل کردن بپرهيزند / انگيزه جناحي و حزبي ، شوراها را عرصه تاخت و تاز خود نکند
تاریخ انتشار : 1399/05/01 10:56:52
نمایش : 1139
رئيس شوراي اسلامي استان چهارمحال و بختياري گفت: شوراهاي اسلامي در باقي مانده فعاليت نبايد وارد حاشيه ها شوند چرا که فقط سرگرم شده و از انجام وظايف قانوني خود عقب مي مانند.
به گزارش هفت چشمه به نقل از جهانبين نيوز ؛ فرهاد رئيسي دهکردي رئيس شوراي اسلامي استان  چهارمحال و بختياري با اشاره به گذشت دو سال و نيم از فعاليت شوراهاي اسلامي دوره پنجم گفت:  شوراهاي اسلامي در باقي مانده فعاليت نبايد وارد حاشيه ها  شوند چرا که فقط سرگرم شده و از انجام وظايف قانوني خود عقب مي مانند.
 
وي افزود : متأسفانه رفتارهايي خارج از عرف قانون بعضا از بغعضي اعضا  شوراها ديده مي‌شود وبجاي کار کردن فقط شعار مي دهند فردا مردم قضاوتشان از روي عملکرد افراد شکل مي گيرد . لذا مردم امروز از شوراهاي اسلامي کار مي خواهند و براي آنها مهم اين است  که براي آباداني شهر و روستايشان شورا چه کرده ؟
 
رئيس شوراي اسلامي استان چهارمحال و بختياري اظهار داشت:  شوراهاي اسلامي عصاره و منتخب مردم استان هستند که اگر از همکاري و نظر نخبگان استفاده نمايند مي توانند به  نحو احسن کار کنند لذا بايد فرصت را غنيمت و کارهايي انجام دادکه مبناي ريشه اي داشته و تخصصي باشد .
 
رئيسي دهکردي افزود:  يکي از مشکلاتي که در سطح شوراهاي اسلامي وجود دارد، تصميمات جزيره اي گرفتن اعضاي شوراهاست ، لذا بايد تصميمات عمومي باشد و شوراها از شوراي شهرداري خارج و به مسائل مختلفي که در سطح شهر اتفاق مي افتد توجه نمايند .
 
رئيس شوراي اسلامي استان چهارمحال و بختياري اظهار داشت : شوراهاي اسلامي متناسب با شرح وظيفه خود  به مسائل  مختلف ورود پيدا نمايند و  از مسئولين بخواهند  پاسخگو باشند لذا  اگر بيراهه روند و در مسائلي که قانون گذار در حيطه وظايف آنها قرار نداده وارد شوند حاشيه ايجاد مي گردد  علي الخصوص در مساله تقسيم مرز هاي سياسي شهرستان ها و شهرها که  اين وظيفه ذاتي وزارت کشور و استانداري است که پيگيري نمايند و شوراهاي اسلامي در اين مورد نبايد دخالتي داشته باشند مگر در مواردي که  تخطي از قانون را شاهد باشند آن هم از طريق مبادي قانوني ذيربط بايد پيگيري نمايند چرا که مقام معظم رهبري نيز در فرمايشات خود در جمع شوراهاي اسلامي فرمودند يک شرط اساسي براي شوراهاي اسلامي آن است که انگيزه جناحي و حزبي ، شوراها را عرصه تاخت و تاز خود نکند و آنها را از کار اصلي خود باز ندارد.
 
 وي افزود: لازمه ورود در هر زمينه اي داشتن تخصص در آن مورد است و جهت پيگيري مطالبات مردمي و عمومي نبايد شخصي کاري صورت پذيرد و شوراهاي فرادست علي الخصوص اعضاي محترم شوراي اسلامي استان در فرصت باقي مانده في مابين شوراهاي شهرستان يک وفاق و همدلي را ايجاد و زماني شورا موفق است که همدلي و همراهي بين چارچوبه هاي دروني و بيروني آن  باشد.
 
رئيسي دهکردي با اشاره به عملکرد شوراهاي اسلامي اذعان داشت:  شوراهاي اسلامي بايد برنامه کوتاه مدت يک ساله ، ميان مدت 4 ساله و چشم انداز  20 ساله را تدوين و در آن راستا گام بردارند .
 
وي در پايان به اشاره به پروژه  انتقال آب بهشت آباد افزود مسئله آب استان مسئله اي ريشه اي و حساس است  و هر مشکلي براي  منابع طبيعي و محيط زيست پيش آيد در آينده مورد ماخذه آيندگان قرار مي گيريم ، لذا شوراهاي اسلامي ، نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي ، نخبگان ، اساتيد ،سازمان هاي مردم نهاد و غيره بايد به صورت قانوني اين معضل را پيگيري نمايند که در همين راستا اين شورا پيگيري لازم جهت تصويب اساسنامه شوراي سياستگذاري آب ،خاک و منابع طبيعي استان را در دستور کار قرار داده.
 
انتهاي پيام/1020ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg